NOTA IMPORTANT!

La major part d'aquesta pàgina està escrita en llengua catalana, tanmateix, hi ha articles publicats en llengua castellana, depenent de la procedència d'aquests. Així doncs, perdonin les molèsties i gràcies!

Bons consells

En quan a... "El coneixement en sentit fort del coneixement del moviment"...L’objectiu és que l’alumne assolesca un aprenentatge significatiu. Detectem que un moviment practic està en sentit fort quan la resposta del nen té coherència amb el fet (el moviment a aprendre), amb l’acció del moviment (a pres consciència de cóm s’efectua el moviment i és capaç d’explicar-lo). Realitzarem les activitats amb el fí que l’alumnat passe d’estar en un sentit feble a un sentit fort del moviment.

Una proposta per a fer l’aprenentatge significatiu del sentit fort del coneixement pràctic del moviment i de forma amena seria partir l’activitat en dues parts: una pràctico-didàctica d’assoliment del coneixement practic fort; i una segona part que aplica el coneixement après al joc per a que el nen es diverteisca ficant en pràctica el què ha aprés.

Mitjançant la reflexió del xiquet s’arriba a la interiorització del moviment. Hi ha que crear hàbits de reflexió. Una reflexió dinàmica (mentre treballen).

Hi ha que crear les sessions i les activitats adequades a l'edat del xiquet, amb moviments que romangen dins la “zona de desarrollo próximo” (Vigotski) del xiquet.

 El paper del mestre davant les activitats ha de ser actiu, no ha de limitar-se a proporcionar el material i els conceptes. El professor ha de tindre un paper actiu en interacció amb el procés d’aprenentatge dels xiquets.




En quan a... "Les sessions de psicomotricitat"... aquestes sessions motores es basen en el moviment corporal a través dels jocs col·lectius. Es treballa:




  • el control en el moviment,
  • la coordinació global i segmentària,
  • l'equilibri, 
  • l'orientació en el temps i en l'espai,
  • la lateralitat, etc.


Prèviament reunim a l'alumnat per explicar la proposta i organitza-los. Durant la sessió observarem cóm participa cada alumne en els diferents jocs y cóm es relacionen entre ells. El temps dedicat a la psicomotricitat resulta molt lúdic, amb activitats que potencien la cooperació i fomenten la conciènciia de grup. 




En quant a... "Les coreografies d'aeròbic per  a fi de cursos escolars"...es un bon recurs el VESTUARI i els COMPLEMENTS que els nens i nenes poden portar al damunt. D'aquestes eines es poden treure pasos de ball molt útils. A més a més, el vestuari i els complements fan la coreografia més vistosa i que l'actuació resulte més espectacular. Pots comprovar aquests recursos per tu mateix a l'enllaç publicat a la pàgina VIDEOS, on el 2on curs de Primària del col·legi públic CEIP Balmes representen la cançó "Bulería" de Bisbal.


D'altra banda, aquí teniu l'enllaç on voreu un fragment de la pel·lícula "Grease" on es s'escenifica coreogràfica melòdicament  la cançó "Grease lightning". D'aquesta visualització es poden treure molt bones idees per a una coreografia d'un fi de curs escolar, com també, es pot comprovar que el vestuari, complements i escenari juguen un paper molt important en la interpretació.


http://www.youtube.com/watch?v=c48Ol9xkaqM


I per què no, també escenificar les cançons de la pel·lícula "Grease" i fer un videoclip propi utilitzant les noves tecnologies...http://www.youtube.com/watch?v=xH0wUrm0xeE&feature=fvst