tag:blogger.com,1999:blog-66094185078181349502023-11-15T08:32:40.469-08:00Psicomotricitat i Aeròbic Infantil (Diversió i aprenentatge amb el moviment)Blog dedicat a Informar sobre els beneficis de la psicomotricitat en l'Etapa d'Educación Infantil. Artícles d'interés en relació amb el tema, propostes d'activitats didàctiques i propostes de cançons infantils o de música comercial per a treballar en coreografies d'aeròbic infantil. Dirigit a docents de la matèria específica o en general, monitors d'activitats dirigides per a col·lectius infantils, i persones interessades en el tema.Fominhahttp://www.blogger.com/profile/17380197649078931326noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-6609418507818134950.post-67912520042092359442011-01-13T13:00:00.000-08:002011-01-13T13:00:51.653-08:00<span class="Apple-style-span" style="color: #eeeeee; font-family: Verdana, sans-serif;"><span class="Apple-style-span" style="background-color: #e06666;"><span class="Apple-style-span" style="font-size: large;">A la pàgina d'</span><span class="Apple-style-span" style="font-size: x-large;">ACTIVITATS</span><span class="Apple-style-span" style="font-size: large;"> se us presenta una nova proposta. Aquesta vegada es tracta d'un </span><span class="Apple-style-span" style="font-size: x-large;">"Joc de Presentació"</span><span class="Apple-style-span" style="font-size: large;">, exercici destinat a la presentació dels alumnes.</span></span></span>Fominhahttp://www.blogger.com/profile/17380197649078931326noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6609418507818134950.post-85903261533214773892011-01-08T17:22:00.000-08:002011-01-08T08:02:36.942-08:00<span class="Apple-style-span" style="color: white; font-size: x-large;"><span class="Apple-style-span" style="background-color: #c27ba0;">Ja podeu gaudir d'un exemple real de coreografia aeròbica. Els nostres petits artistes del curs 2on de Primària del CEIP "Balmes" actuaren i ballaren d'una manera explèndida al fi de curs de l'any 2008</span></span><br />
<span class="Apple-style-span" style="color: blue;"><span class="Apple-style-span" style="font-size: large;">El vídeo de la coreografia el podeu trobar a la pàgina </span><b><span class="Apple-style-span" style="font-size: x-large;">VÍDEOS</span> </b><span class="Apple-style-span" style="font-size: large;">d'aquest blog. Com també, a la pàgina </span><span class="Apple-style-span" style="font-size: x-large; font-weight: bold;">BONS CONSELLS</span><span class="Apple-style-span" style="font-size: large;"> s'ha publicat un nou article d'interès relacionat amb aquest tema. </span></span>Fominhahttp://www.blogger.com/profile/17380197649078931326noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6609418507818134950.post-64826984681755098502011-01-05T16:37:00.000-08:002011-01-05T16:37:18.844-08:00<span class="Apple-style-span" style="font-family: Verdana, sans-serif; font-size: large;">La pàgina de </span><span class="Apple-style-span" style="font-family: Verdana, sans-serif; font-size: x-large;">MÚSICA</span><span class="Apple-style-span" style="font-family: Verdana, sans-serif; font-size: large;"> abans estava en procés, encara per finalitzar. A partir d'ara ja es pot gaudir dels seus recursos. Dona-li una ullada, les cançons abans exposades ara venen acompanyades d'algunes recomanacions. Que us aprofite!</span>Fominhahttp://www.blogger.com/profile/17380197649078931326noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6609418507818134950.post-12849001267362257542011-01-05T16:05:00.000-08:002011-01-05T16:05:21.282-08:00<span class="Apple-style-span" style="font-family: Verdana, sans-serif;"><span class="Apple-style-span" style="font-size: large;">I els Reis Mags venen carregats de </span><span class="Apple-style-span" style="font-size: x-large;">"Jocs tradicionals", </span>a la pàgina d'<span class="Apple-style-span" style="font-size: large;">ACTIVITATS </span>podràs trobar la segona proposta per a aprendre mitjançant el moviment, i aquesta vegada, resulten ser els jocs de tota la vida, aquells que des de fa tant de temps existeixen i passen de generació en generació, es el nostre legat, els nostres jocs, en resum, la nostra cultura. La programació didàctica proposada es compon de sis sessions amb jocs tradicionals, aquests repartits i adequats a les tres parts que componen una sessió: escalfament; part principal; i, tornada a la calma. Espere els siga de bon grat!</span>Fominhahttp://www.blogger.com/profile/17380197649078931326noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6609418507818134950.post-35552341398737956332010-12-16T17:47:00.000-08:002010-12-16T17:47:50.586-08:00“Coneixement pràctic en sentit feble i fort” del moviment"<span></span><span></span><span></span><span></span><span></span><span lang="CA" style="font-family: "Calibri","sans-serif"; font-size: 11.0pt; mso-ansi-language: CA; mso-bidi-font-family: "Times New Roman"; mso-bidi-language: AR-SA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US;">El </span><span lang="CA" style="font-family: Calibri, sans-serif;"><span class="Apple-style-span" style="font-size: large;">moviment</span></span><span lang="CA" style="font-family: "Calibri","sans-serif"; font-size: 11.0pt; mso-ansi-language: CA; mso-bidi-font-family: "Times New Roman"; mso-bidi-language: AR-SA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US;"> <b>és molt important per al xiquet durant l’etapa d’infantil</b> perquè el desenvolupament motor està relacionat amb el desenvolupament cognitiu, donat que els xiquets també s’expressen mitjançant el moviment.</span><br />
<span lang="CA" style="font-family: "Calibri","sans-serif"; font-size: 11.0pt; mso-ansi-language: CA; mso-bidi-font-family: "Times New Roman"; mso-bidi-language: AR-SA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US;"><br />
</span><br />
<span lang="CA" style="font-family: Calibri, sans-serif;"><span lang="CA" style="font-family: Calibri, sans-serif; font-size: 11pt;">El </span><span lang="CA" style="font-family: Calibri, sans-serif;"><span class="Apple-style-span" style="font-size: large;">coneixement pràctic </span></span><span lang="CA" style="font-family: Calibri, sans-serif; font-size: 11pt;">és quan els nens són capaços de fer un moviment, per exemple, rodar el braç, botar amb una sola cama, etc. Tanmateix, hi ha diversos nivells en els que es pot ubicar el coneixement pràctic: <b>en un sentit feble o en un sentit fort</b>.</span></span><br />
<span lang="CA" style="font-family: "Calibri","sans-serif"; font-size: 11.0pt; mso-ansi-language: CA; mso-bidi-font-family: "Times New Roman"; mso-bidi-language: AR-SA; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US;"><br />
</span><br />
<br />
<ul><li><span class="Apple-style-span" style="font-family: Calibri, sans-serif;"><span lang="CA" style="font-family: Calibri, sans-serif; font-size: 11pt;">El </span><span lang="CA" style="font-family: Calibri, sans-serif;"><span class="Apple-style-span" style="font-size: large;">coneixement pràctic</span></span><span lang="CA" style="font-family: Calibri, sans-serif; font-size: 11pt;"> </span><span lang="CA" style="font-family: Calibri, sans-serif;"><span class="Apple-style-span" style="font-size: large;">d’un moviment en sentit feble</span></span><span lang="CA" style="font-family: Calibri, sans-serif; font-size: 11pt;"> significa que el xiquet o xiqueta executa correctament aquest moviment però no es conscient d’ell, és a dir, el moviment es realitza de manera mecànica sense prendre consciència de com s’efectua, per tant, es pot dir que en aquest cas el moviment no està interioritzat per part del xiquet.</span></span></li>
<li><span class="Apple-style-span" style="font-family: Calibri, sans-serif;"><span lang="CA" style="font-family: Calibri, sans-serif;"><span lang="CA" style="font-family: Calibri, sans-serif;"><span class="Apple-style-span" style="font-size: 11pt;">Un </span><span class="Apple-style-span" style="font-size: large;">coneixement pràctic d’un moviment en sentit fort</span><span class="Apple-style-span" style="font-size: 11pt;"> implica que el nen si que té consciència del moviment que està efectuant i els mecanismes què ha utilitzat, l’ha aprés i interioritzat i pot reproduir-lo per sí mateix i explicar com s’efectua. Per a que un moviment resulte un aprenentatge significatiu per al xiquet ha d’estar en un sentit fort.</span></span></span></span></li>
</ul><span class="Apple-style-span" style="font-family: Calibri, sans-serif;"><span class="Apple-style-span" style="font-size: 15px;"><br />
</span></span><br />
<span class="Apple-style-span" style="font-family: Calibri, sans-serif;"></span><br />
<div class="MsoNormal" style="text-indent: 35.4pt;"><span class="Apple-style-span" style="font-family: Calibri, sans-serif;"><span lang="CA"><span class="Apple-style-span" style="font-size: 15px;">L’</span><span class="Apple-style-span" style="font-size: large;">objectiu </span><span class="Apple-style-span" style="font-size: 15px;"> és descobrir quines activitats realitzar i de quina manera s’han de realitzar per a que el coneixement pràctic, que té el nen o nena d’un moviment, passe d’estar en un sentit feble a un sentit fort, i resultar així un coneixement i aprenentatge significatiu. A més de fer un procés de reflexió per aconseguir que els xiquets i xiquetes passen d’un estat a l’altre del coneixement pràctic d'un moviment.</span></span></span></div>Fominhahttp://www.blogger.com/profile/17380197649078931326noreply@blogger.com0