El coneixement pràctic és quan els nens són capaços de fer un moviment, per exemple, rodar el braç, botar amb una sola cama, etc. Tanmateix, hi ha diversos nivells en els que es pot ubicar el coneixement pràctic: en un sentit feble o en un sentit fort.
- El coneixement pràctic d’un moviment en sentit feble significa que el xiquet o xiqueta executa correctament aquest moviment però no es conscient d’ell, és a dir, el moviment es realitza de manera mecànica sense prendre consciència de com s’efectua, per tant, es pot dir que en aquest cas el moviment no està interioritzat per part del xiquet.
- Un coneixement pràctic d’un moviment en sentit fort implica que el nen si que té consciència del moviment que està efectuant i els mecanismes què ha utilitzat, l’ha aprés i interioritzat i pot reproduir-lo per sí mateix i explicar com s’efectua. Per a que un moviment resulte un aprenentatge significatiu per al xiquet ha d’estar en un sentit fort.
L’objectiu és descobrir quines activitats realitzar i de quina manera s’han de realitzar per a que el coneixement pràctic, que té el nen o nena d’un moviment, passe d’estar en un sentit feble a un sentit fort, i resultar així un coneixement i aprenentatge significatiu. A més de fer un procés de reflexió per aconseguir que els xiquets i xiquetes passen d’un estat a l’altre del coneixement pràctic d'un moviment.
No hay comentarios:
Publicar un comentario